نخستین نشست کمیته پشتیبانی زائران اربعین با حضور اعضای شورای اداری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان با محوریت ساماندهی خدمات‌رسانی برگزار شد.

ابوطالب گرایلو مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به موقعیت شهر بندر امام خمینی (ره) که در مسیر منتهی به پایانه مرزی شلمچه و تردد زائران اربعین قرار گرفته است، بر ساماندهی و تمهید امکانات رفاهی و خدماتی لازم جهت خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی تأکید کرد.

او گفت: تعیین بازه زمانی به منظور تمهید امکانات و لوازم مورد نیاز رفاهی و بهداشتی، بسیج و ساماندهی نیرو‌های داوطلب مردمی از میان کارکنان و خانواده‌های آنان، آماده‌سازی اماکن و فضا‌های موجود به منظور بهره‌برداری بهینه جهت اسکان زائران، نحوه پذیرش و استقبال از خودرو‌های حامل زائران از اهم محور‌هایی بود که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

آقای گرایلو اضافه کرد: زیارت اربعین حسینی به مثابه پویش مردمی ماهیتی مردم محور دارد و در این مسیر با هدایت و پشتیبانی از حضور و مشارکت خودجوش مردم، می‌باید زمینه را برای برگزاری این حرکت تمدن‌ساز فراهم کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: با پیش‌بینی اقامت روزانه ۴۵۰ نفر زائر طی بازه زمانی ۲۰ مرداد تا ۱۰ شهریور، امکانات لازم جهت ارائه خدمات فنی خودرویی، وعده‌های غذایی، استحمام، اسکان شبانه آنان در اماکن متعلق به این اداره کل واقع در کوی بندر شهر بندر امام خمینی (ره) تمهید می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار